onsdag, juli 22, 2009

På ferie...

Snart leggetid. Er på ferietur for å besøke svigerfamilie og skal bare ut i bilen for å hente saker og ting. Henter en hettejakke og kameraet. Så ikke ut til å være noe mer av umiddelbar nytteverdi igjen i bilen. Regner med at mannen har tatt inn bagen min med klær og toalettsaker i tillegg til sin egen.

Jeg: "Nei? Ikke? Men den var da ikke i bilen..."
Han: "Sjekka bak framsetet?"

Ut å dobbelt- og trippeltsjekke... Ingen bag der. Inn igjen.

Jeg: "Husker du at du pakka den i bilen?"
Han: "Nei, husker bare at den ikke var ferdig pakka."
Jeg: "Men da den var ferdig pakka, tok du den ikke ut da?"
Han: "Nei, kan ikke huske at jeg gjorde det."

Da går det endelig opp for meg...jeg er tre timers kjøretur hjemmefra, uten klær og toalettsaker. Bagen min ligger igjen hjemme! Ser den for meg der den henger utover kanten på stolen ved keyboardet... Svart og grå, med toalettmappa henslengt i den halvåpne glidelåsen...

Jeg: "Må låne en t-skjorte av deg i natt..."

2 Comments:

At 8:09 p.m., Anonymous Anonym said...

uff a meg... Glemme bag'n hjemme, det er vel det værste feriemarerittet. Får håpe du fikk låne litt saker av Stian, og at du med god samvittighet unnet deg noen nye plagg, for "klær må man jo ha"! ;) Du skriver forresten helt topp her, vennen! Morsomme, ærlige og godt formulerte hverdagstanker.

Klemmer fra Kine

 
At 10:01 p.m., Blogger krøllebølla said...

Takk for komplimentet snuppa! Blei en hyggelig ferie lell, noen lånte og noen nye fjær, så ordna det seg! ;o)

 

Legg inn en kommentar

<< Home