tirsdag, juni 23, 2009

Rastløs type...

Nå har mannen sykla Trondheim-Oslo igjen. Brukte bare 14 timer og 24 minutter på de 54 mila denne gangen. Han om det sier jeg bare.

Det var helga som var. I august skal han delta i Norseman Xtreem Triathlon. Bare 3,8 km svømming i Hardangerfjorden, før en 180 km sykkeltur over Hardangervidda, som så rundes av med et maraton (42,2 km) opp til Gaustatoppen. Igjen må jeg bare si, han om det!

Da skulle en vel tro at han hadde hatt nok prosjekter for sommeren. Men den gang ei. Inspirert av å ha besteget alle Vestfolds kommuners høyeste topper i "Vestfold toppers" på under 24 timer har han nå laget seg en Telemarkversjon. Planen er å bestige alle Telemarks kommuners høyeste topper på under en uke, non stop. (En uke, sju dager, 168 timer. Telemark er jo et større og mer kupert fylke enn Vestfold, tross alt.) "Bare blåbær", tenker du kanskje. Men da synes jeg at jeg må nevne at eneste lovlige framkomstmiddel er terrengsykkel, foruten de beina han er skapt med såklart. Og med fare for å gjenta meg selv; HAN OM DET!

Likevel, må jo si at jeg er litt stolt da... og Johannes og jeg er nok ikke de eneste som kommer til å følge med på bloggen "Telemark toppers" underveis. Heia pappa og lykke til mannen min! Selv om jeg fortsatt synes du er en rastløs type... <3